Laddar Evenemang

Paul Hansen till Immanuelskyrkan

”En resa i krigets Ukraina” är ämnet när fotojournalisten Paul Hansen., Dagens Nyheter kommer till Samhällsdialogen i Immanuelskyrkan måndagen 27 mars kl 18.

Han är nyss hemkommen från en reportageresa till Ukraina med historikern Peter Englund och kommer att dela både bilder och berättelser. På nära håll har han mött människoöden och soldater och befunnit sig ända framme vid fronten.

Nyhetsrapporteringen från Ukraina pågår. En del av oss slukar mycket, en del filtrerar mer för att orka med. Den här kvällen är ett tillfälle att med hjälp av Paul Hansens nära, varma och berörande bilder närma oss människorna i krigets Ukraina.

Paul Hansen räknas som en av världens främsta nyhetsfotografer med flera prestigefyllda priser.

Sjunger och spelar under kvällen gör Dick Uggla och Maria Uggla.

Kvällen genomförs i samarbete med studieförbundet Bilda. Inträde 50 kronor.