Ung Vuxen

Oavsett om man är nyinflyttad i Jönköping eller om man har funnits här länge så behöver vi en gemenskap, någonstans där vi får vara med och där våra gåvor kommer till användning. En sådan gemenskap i Immanuelskyrkan är våra gudstjänster, och de är viktiga, men utöver dem finns också mindre gemenskaper där delaktigheten blir tydligare. I menyn hittar du några av de gemenskaper som du kan få ta del av i vår församling.

Det finns studentpastorer för dig när du önskar enskilda samtal om livsfrågor, identitet, relationer, mening, tro, studier eller något annat du behöver prata med någon om. Självklart råder även här tystnadsplikt. Se mer på Chaplaincy Jönköping University

Café Immanuel är en bra samlingsplats, se fliken om caféet. Som student har du alltid 10% rabatt.

Känner du att du vill göra en skillnad och arbeta med barn eller ungdomar så är du välkommen som ledare i någon av våra grupper. Där kan du få vara med och vara en förebild och samtidigt få en ledargemenskap.

Har du frågor om vad som händer i kyrkan för dig som är ung vuxen så tveka inte att höra av dig till vår pastor

Josh Hiben

Välkommen till Immanuelskyrkan!

Vill du bidra som ledare?

Det ligger något stort i att få vara ledare, att få hjälpa andra en bit på vägen.

I Immanuelskyrkan finns en mängd olika grupper som har goda ledargäng men som också har plats för fler.
Scout, Körer, Innebandy och inte minst Tonår.

Du har något att bidra med!

Ledare behövs i alla åldrar för alla åldrar.

Skulle du kunna tänka dig att gå in i glädjen och ansvaret att vara ledare?
Hör av dig till någon av våra anställda eller någon av ledarna i våra grupper.