Equmenia Immanuelskyrkan

Sommarens scoutläger!

I sommar bjuder vi in till två olika läger. Dels lägret Hoppet 2024 som vi anordnar tillsammans med Equmenia i Hovslätt, och dels Equmenia Riks nationella läger Större 2024.

Övergripande info om båda lägren finns i här.

Hoppet 2024

Hoppet 2024 är vår läger som vi arrangerar tillsammans med Equmeniascout i Hovslätt.  Lägret går av stapeln under Kristi Himmelsfärdshelgen, den 9-12 maj och platsen är Martinsgården i Norrahammar.

Anmälningsbroschyr finns att ladda hem här och sista anmälan är den 26 april. För mer info, prata med din ledare.

Större 2024

Större är ett läger arrangerat ev Equmenia på nationell nivå och pågår den 27 juli – 2 augusti. Platsen är Vägsjöfors Herrgår i Värmland. Där kommer vi att finnas tillsammans med en massa andra scouter från hela Sverige.

Anmälningsbroschyr med mer info finns att klicka hem här och man anmäler sig senast den 4 april. För mer info, prata med din ledare.

Immanuelskyrkans Equmeniascoutkår

Vi är ca 50-60 scouter och ledare i kåren. På scouterna hittar vi på allt möjligt roligt, åker på hajk och läger, hantverkar, spelar brännboll, går på spårningar, skrattar, ber, bråkar, skojar, är rädda om varandra och har det trevligt.

Spårarscout är för dig som går i 1-3.
Spårarna samlas torsdagar klockan 18.30 – 19.30 i Immanuelskyrkan med David, Filippa och Jonas som ledare.

Upptäckarscout för dig som går i 4-6 på mellanstadiet.
Upptäckarna träffas på torsdagar mellan 18.30 – 20.00.
Här är Sofia, Alise och Viktor ledare.

Äventyrarscout för dig som går år 7-9.
Camilla och Samuel är denna gruppens ledare.
Även Äventyrarna träffas på torsdagar mellan 18.30 – 20.00.

Utmanarscout med Stefan och Daniel som ledare är för dig från 16. Även Utmanarna träffas på torsdagar kl 18.30.

Vi är en del av Equmeniascout och Scouterna.

Vill du vara med på scouterna? Vill du vara ledare?
Kontakta Stefan Sjöberg som är vår kårchef.
Enklast når du Stefan via mail:
scout@immanuelskyrkan.com

Eller använd detta kontaktformulär.

Välkommen till oss!

Vi är en del av Equmeniascout och Scouterna.
Klicka på respektive ikon för att läsa mer om respektive riksorganisation.

Equmenia Scout Scouterna