Laddar Evenemang

Världen och vår överlevnad i en svår tid – ett dygn om förundran, hopp och handling i klimatkollapsen. 24-25 mars, Jönköping.

Denna konferens passar dig som är intresserad av miljö- och klimatfrågor och önskar att få mer kunskap och samtala med andra om det. Föreläsarna är med hela konferensen och samtalen runt måltiderna är viktiga

Rapporter om vår jord är allt mer alarmerande. Vad kan du och jag göra? Hur kan man tänka? Som enskild individ är vi sårbara, tillsammans är vi starka. Du som deltar i denna konferens får verktyg och en möjlighet att möta andras erfarenhet och dela din egen.

Konferens innehåller fyra 40 minuters föreläsningar, därefter samtal i smågrupper och en frågestund till föreläsaren. Vetenskap, teologi och praktik vävs samman. Vi äter god mat och lägger stor vikt vid samtalen runt borden. Vi samarbetar med organisationerna God Jord, Grön Kyrka och Erikshjälpen, som alla arbetar med hållbarhet. De finns på plats och Erikshjälpen ordnar dessutom med en Pop-Up butik på plats för oss.

Vi tror att du får med dig nya erfarenheter, god vänskap och utmanande tankar om hur vi kan vara med och påverka våra liv och vår miljö.

Anmälan gäller hela programmet fre-lör. Ej möjligt att anmäla sig till enskilda föreläsningar.

Stefan Anderberg, Annelie Anderberg, Karin Staberg.

Kostnad: Från 695:- Anmälan och mer info här

Arr: Immanuelskyrkan Jönköping, Bilda, Södra Vätterbygdens Folkhögskola, Equemeniakyrkan region öst