Laddar Evenemang

”En sårbar församling och inte ett skyltfönster”. En kväll om vad kyrkan är och kan vara med diakonin, jesusförkunnelsen och trovärdigheten.

En panel bestående av Robert Tjernberg, chefredaktör för tidningen Sändaren, samtalsledare, Jonas Eveborn, pastor och retreatledare, Per Duregård, pastor, Maria Ahlriksson, pastor.

Det blossade upp ett samtal i höstas i Sändaren om den kristna församlingens inriktning.

Att få brottas med sin egen sårbarhet och närma sig den Helige gör tron relevant. Att få tillhöra en sårbar församling i stället för det skyltfönster som en del församlingar visar upp som framgång är för många helt avgörande.

Det finns sprickor i församlingens fasad och revor i dess väv.  Ärligheten och det öppna samtalet måste ges utrymme.

Visst behövs förnyelsen i kyrkan, och då framför allt diakonin, omsorgens evangelium. Då handlar det om kyrkans omvändelse till världen. Diakonins förvandlande kraft för människor i sin utsatthet är nog att se med Jesu ögon?

Sång/musik: Ann Esborn

Inträde: 50:-